UMC Utrecht: Hoe bouw je een volledig AI-gedreven marketingteam?
13:20
30 minuten
Presentation
Studio
Steeds meer organisaties experimenteren met AI-tools, maar wat gebeurt er als je niet een menselijk team ondersteunt maar een compleet marketingteam bouwt dat volledig draait op AI Agents? In deze sessie deelt Tijs Nieuwboer hoe hij voor UMC Utrecht een systeem van samenwerkende agents ontwikkelde dat de volledige marketingfunctie zelfstandig kan runnen.
Aan de hand van deze praktijkcase bespreekt Tijs:
- hoe je meerdere gespecialiseerde agents ontwerpt (bijv. News Research, SEO, Analytics) die samenwerken alsof het collega's zijn;
- hoe je bepaalt wanneer een prompt voldoende is en wanneer je een complexere agent-architectuur nodig hebt;
- hoe agents onderling communiceren en gezamenlijk toewerken naar een adviesrapport of campagne-inzet;
- en hoe de transitie verloopt van ondersteunende agents, naar hybride samenwerking, naar volledig autonome afdelingen.
Tijs laat zien wat werkt en wat niet werkt: welke aannames sneuvelden, welke iteraties nodig waren en waarom de inzet van AI Agents geen plug-and-play tool is, maar een investering in intelligence.
Koop ticketsAan de hand van deze praktijkcase bespreekt Tijs:
- hoe je meerdere gespecialiseerde agents ontwerpt (bijv. News Research, SEO, Analytics) die samenwerken alsof het collega's zijn;
- hoe je bepaalt wanneer een prompt voldoende is en wanneer je een complexere agent-architectuur nodig hebt;
- hoe agents onderling communiceren en gezamenlijk toewerken naar een adviesrapport of campagne-inzet;
- en hoe de transitie verloopt van ondersteunende agents, naar hybride samenwerking, naar volledig autonome afdelingen.
Tijs laat zien wat werkt en wat niet werkt: welke aannames sneuvelden, welke iteraties nodig waren en waarom de inzet van AI Agents geen plug-and-play tool is, maar een investering in intelligence.

Els Timans
Els Timans heeft een passie voor het toepassen van AI in marketing- en communicatievraagstukken. Ze verdiept zich graag in nieuwe technologieën, enthousiasmeert anderen en zorgt voor versnelling en verbinding binnen organisaties.
Haar kracht ligt in het vertalen van strategische vraagstukken naar praktische en creatieve oplossingen. Els maakt strategie concreet en uitvoerbaar en stropen haar mouwen op om daadwerkelijk resultaat te boeken. Of het nu gaat om branded content, SEO/SEA-gedreven content, social media, video (zoals YouTube) of andere vormen van communicatie, met Els komt het in beweging.
Haar kracht ligt in het vertalen van strategische vraagstukken naar praktische en creatieve oplossingen. Els maakt strategie concreet en uitvoerbaar en stropen haar mouwen op om daadwerkelijk resultaat te boeken. Of het nu gaat om branded content, SEO/SEA-gedreven content, social media, video (zoals YouTube) of andere vormen van communicatie, met Els komt het in beweging.

Tijs Nieuwboer
Tijs Nieuwboer is oprichter van Lerai, een AI-automation agency gespecialiseerd in no-code automations, custom software en multi-agent systemen. Hij gelooft in de democratisering van technologie. Dat iedereen moet kunnen bouwen, ongeacht technische achtergrond. Die visie bracht hij letterlijk in de praktijk door tijdens de Amsterdam Marathon een volledige app te bouwen met alleen zijn stem, terwijl hij 42 kilometer rende. Bij Lerai ontwikkelt hij systemen waarin AI-agents samenwerken als autonome teams.